Illustration stad med människor.

AMF är ett pensionsbolag

Vi vill att våra kunder ska kunna spara enkelt och tryggt och få en hög avkastning på sina sparade pengar. All vinst som vi gör i AMF går till dig som sparar hos oss.

AMF ägs av Svenskt Näringsliv och av LO.
AMF bildades år 1973.

AMF tar hand om cirka 760 miljarder kronor (2021-03-31)
åt cirka 4 miljoner sparare.

Det arbetar 350 personer på AMF.

Kontakta AMF

Kundservice svarar på dina frågor om pensionssparande.
Du kan ringa eller skicka e-post.

Telefon: 0771 696 320

Öppet alla vardagar
från klockan 8 till 17.

E-post: info@amf.se