Verksamhetsarkitekt med inriktning process

Vi söker dig som vill arbeta med och ansvara för vidareutvecklingen av AMFs metodik för processmodellering och samtidigt gillar att operativt arbeta med att processmodellera och utveckla vår verksamhet.

Arbetsuppgifter

Som verksamhetsarkitekt är ditt fokus att ta fram och arbeta med våra målbilder för de viktigaste verksamhetsprocesserna, kopplat mot våra strategier och verksamhetsmål. Med detta som verktyg säkerställer du att vi tar fram effektiva lösningar och förändringar inom AMF.

Du arbetar tillsammans med specialister inom verksamheten, IT, samt övriga verksamhetsarkitekter och AMFs chefsarkitekt. Arkitekter finns i olika delar av organisationen och du ingår i en arkitekturfunktion för att få ihop alla dimensioner. Arbetet i arkitekturfunktionen leds av vår chefsarkitekt.

Som verksamhetsarkitekt inom processområdet är du placerad på verksamhetssidan i gruppen Förvaltning & verksamhetsutveckling. Vi ansvarar främst för att förse avdelningen Kundadministration med kompetens men även, vid behov, andra intressenter i organisationen.

Tillsammans med övriga verksamhetsarkitekter har du även ansvar för att det finns metoder och verktyg för verksamhetsarkitektur samt att dessa vidareutvecklas.

Utbildning och bakgrund

  • Vi ser gärna att du har akademisk examen.
  • Vi söker dig som har gedigen kunskap och minst några års erfarenhet som verksamhetsarkitekt.
  • Det är meriterande med erfarenhet av arbete inom försäkringsbranschen, och då gärna inom tjänstepension.
  • För att lyckas är det viktigt att du kan driva och facilitera workshops.
  • Du är lika van att arbeta självständigt som att arbeta i grupp.
  • Du kan analysera och sammanställa ett resultat samt presentera slutsatserna för beställare och styrgrupper. 

Dina personliga egenskaper

  • Du är skicklig på att skapa förtroende och relationer. Tillsammans med andra är du lyhörd och smidig i umgänget, visar respekt och har lätt att samarbeta.
  • Du skapar nya idéer, infallsvinklar och insikter liksom att du söker möjligheter till förbättring av organisationen. Du uppfinner effektiva förändringsinitiativ.
  • Du har en god analytisk förmåga och ser till helheten. 
  • Du anpassar dig till ändrade förhållanden och accepterar nya idéer och initiativ till förändringar liksom att du anpassar dig till olika människor och situationer. 
  • Du är strukturerad och organiserar resurser, planerar aktiviteter, sätter upp tidsramar samt följer upp planer.
  • Du är även skicklig på att uttrycka dig i både muntlig och skriftlig form, samt visualisera komplexa strukturer och samband. Du uttrycker dig tydligt och övertygande såväl i grupp som på tu man hand.

Ytterligare upplysningar erhålles av Lisa Robberts på Qsearch, tel: 076-777 03 65 eller lisa.robberts@qsearch.se.

Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!