Trygg med digitala tjänster
Här hittar du en praktisk utbildning om saker omkring oss som kräver digitala färdigheter.
Här är tipsen som hjälper dig när du ska logga in till Dina sidor hos AMF.
Mobilt BankID använder du i din mobiltelefon eller surfplatta.
Tänk på att regelbundet uppdatera ditt mobila BankID så att du alltid har den senaste versionen!
De här bankerna utfärdar BankID:
Här kan du läsa mer om vad BankID är och få hjälp med frågor eller problem.
Råd & Rön tipsar om fem olika sätt att skaffa e-legitimation
För att AMFs internetkontor ska fungera måste din webbläsare vara inställd så att den godkänner cookies. Det gör normalt alla webbläsare i standardläge. Instruktioner för att rensa cookies i din webbläsare finns på Googles hjälpsidor. Här finns steg för steg-guider för de vanligaste webbläsarna på marknaden.
Om inget händer sedan du klickat på Logga in-knappen eller om du får ett meddelande som säger att sidan inte kan visas kan det hjälpa om du tömmer webbläsarens så kallade cache-minne. Cache-minnet är en plats på hårddisken där webbläsaren lagrar kopior på sidor, bilder och ljud från webbplatserna du besökt. Att tömma cache-minnet är viktigt eftersom det kan innehålla gamla och kanske inaktuella sidor. När cache-minnet tömts kommer din webbläsare att leta efter nya, uppdaterade sidor.
Instruktioner för att rensa cacheminnet i din webbläsare finns på Googles hjälpsidor. Här finns steg för steg-guider för de vanligaste webbläsarna på marknaden.
Du kan förbättra datorns säkerhet och prestanda genom uppdateringar:
Här kan du se vilken webbläsare du använder och hitta länkar för mer information.