AMF

Ta ut pension före 65

Om du har din tjänstepension hos AMF
kan du börja ta ut pensionspengar
när du fyller 55 år.

Tänk på att du får lägre pension varje månad
om du börjar ta ut pensionen tidigt.

Du ska välja hur du vill ta ut din pension.
Om du har pension med återbetalningsskydd
betalar vi ut din pension i 5 eller 10 år.
Om du sparar utan återbetalningsskydd
kan du välja att ta ut pensionen hela ditt liv.

När du vill börja ta ut din pension
ska du meddela oss.
Du ska fylla i en blankett.

Prata med Kundservice.
De hjälper dig med rätt blankett.

Om du sparar privat hos AMF
kan du oftast ta ut pensionssparande
från att du fyller 55 år.
Du ska välja om du vill ta ut
ditt privata pensionssparande
i 5 år eller 10 år.

När du vill börja ta ut din pension
ska du meddela oss.
Du ska fylla i en blankett.

Prata med Kundservice.
De hjälper dig med rätt blankett.

Den allmänna pensionen du får från staten
kan du börja ta ut tidigast när du har fyllt 61 år.

Illustration: Liten flicka äter pasta

Kontakta AMF

Kundservice svarar på dina frågor om pensionssparande. Du kan ringa eller skicka e-post.

Telefon 020 696 320

Kundservice har öppet
alla vardagar
från klockan 8 till 18.

E-post: info@amf.se